Elveszett autókulcs

Amikor vásárolunk egy új autót a márkaképviselet minden esetben biztosítja a két darab kulcsot az autóhoz, ami manapság már két teljesértékű, egyforma kulcs. Mivel az autó működéséhez elegendő egy darab indítókulcs, így ritkán, vagy talán soha nincs is szükségünk a második kulcsra. Azt valahová az otthonunkban valami biztos helyre eltesszük, hogy ha szükség van rá, meglegyen.

Az évek során előfordul, attól függően, hogy milyen gyakran cserélődnek az autók, van akinek csak 10 év múltán válik az autója eladóvá, hogy a második kulcs nem kerül elő és egy kulccsal adjuk el az autót. De előfordulhat az is, hogy kereskedő veszi meg, neki odaadjuk mind a két gyári indítókulcsot, de a kereskedő valahová elteszi, így az új tulaj már csak egy kulcsot kap hozzá. Valamit ezért talán engednek az árból, de nem igazán jellemző.

Aki már egy 5-8-10 éves autót vásárol, mint második, vagy harmadik/negyedik tulaj, nem is tulajdonít nagy jelentőséget a kulcsnak, hiszen van egy kulcs, működik is, mi baj lehet? – Hát véleményünk szerint nagy baj nem lehet, de ha az az egy kulcs is elveszik, vagy tönkremegy, inkább időigényesebb lesz egy újat elkészíteni, és mindenképpen drágább, mintha lenne pótkulcsunk.

Miért drágább egy kulcsot elkészíteni a semmiből, mint lemásolni?

Amikor felhívnak minket, hogy készítsünk egy kulcsot az autóhoz, mert csak egy kulcs volt hozzá, és most már azzal sem működik, mindig mi vagyunk a drágák, mert nagyobb összeget mondunk, mint amit hallani szeretnének.

Nekünk a következőt kell tudnunk: hol van az autó? Nyitva vagy zárva van-e? Ki tudják-e szerelni az ajtózárat vagy nekünk kell megoldani?

1995-től minden autóban van indításgátló chip, ennek az elkészítése is többféle lehet, amit az autó típusa és évjárata határoz meg.

Mondunk egy pár példát:

Ford Transit – Csepel: szétszedték a kulcsot, hogy majd házilag kulcsházat cserélnek, egy rossz mozdulat miatt eltört a chip. Ennek a költsége 20-25 ezer forint, ebben benne van a kiszállási díj, egy chip költség, és a programozási díj. (Manapság egy szerelő 10-15 ezer forint alatt nem megy sehová.) Ha csak másoltunk volna hozzá egy tartalék pótkulcsot, az 18 ezer forint lett volna.

Önök szerint miután indult az autó, kértek egy tartalék kulcsot? Ugyan, dehogy.. majd újra fizetnek többet, ha ezzel az egy kulccsal megint történik valami.

Alfa Romeo – Érd, autójavító műhely: Miközben az autót szerelték, a kulcsot valahova eltüntették. Mivel rögtön gyári kulcsot kértek, bicskás-távirányítósat, ez kicsit megnövelte a költségeket. De még így is a márkaképviselet 140 ezer forintos ajánlatának a feléért készítettük el, és nem kellett trélerezni az autót.

Fiat, 1998-as modell, tehát már immos, a chipet az immo dobozból kell elkészíteni, helyszínen nem programozható. Zárva volt az autó, a tulaj nem tudta megoldani a kinyitását. Egy ilyen esetben a nyitás után elhozzuk az ajtó zárat és az immobiliezer dobozt is, majd ezek alapján elkészül üzletünkben a kulcs és az indításgátló chip is. Ha ezekkel megvagyunk, visszamegyünk az autóhoz, és mindent visszaszerelünk.

Tehát van két kiszállás, van szerelés, kulcskészítés és programozás, többnyire egy ilyen művelet, ha Budapesten van az autó, 50-60 ezer forint között áll meg. A kulcsot pedig 12 ezer forint lett volna lemásolni… Tanulságos!

Szinte heti rendszerességgel keresnek meg minket Mercedes infrás műanyag fekete kulccsal, hogy még nyit-zár, de már nem indít. Rossz hírünk van, nem is fog indítani.

Mivel a márkaképviselet elég drágán méri a kulcsot, 80-120 ezer forint között, így nem szokott lenni csak egy kulcs. Minden esetben vállaljuk ezen kulcsok pótlását is, abban az esetben is, ha egyáltalán nincsen az autóhoz működő kulcs! Természetesen sokkal olcsóbban a márkaképviselet árainál!

Fontos megjegyeznünk, hogy abban az esetben, ha egyáltalán nincs kulcs az autóhoz, és a zárat nem tudják elhozni, hanem még nekünk kell nyitni is az autót, iratokat fogunk kérni! Szükségünk van egy fényképes igazolványra (személyi igazolvány vagy jogosítvány) és egy forgalmi engedélyre. Ez egy sima kulcsmásolás esetén nem szükséges.