Autózár javítás - autózár felújítás
Az autózár felújítást, hasonlóan az autókulcs másoláshoz, érdemes olyan szaküzletben elvégeztetni, ahol már régóta foglalkoznak ilyen problémák megoldásával, és helyileg, illetve a nyitva tartás végett megbízhatóak.
Az egyszemélyes üzleteket, félpince helységeket messzire érdemes elkerülni.
Autózár javítás esetében, egy-két nap határidőt szoktunk kérni, és ha bármilyen probléma a javítás közben esetleg felmerül, akkor mi azonnal értesítjük telefonon az ügyfelet. Minden esetben előre egyeztetett, fix tarifákon dolgozunk, az árak nem alkuképesek, viszont véletlenszerű áremelkedés sincs!
Hogyan ellenőrizzem, hogy a zár rossz-e, vagy csak a kulcs kopott?
A kérdés az, hogy mely zár(ak)ban nem működik a kulcs. Csak a vezető oldali ajtózárban, vagy a csomagtérben, esetleg még a kesztyűtartóban is meg lehet nézni. Ha csak a vezető oldali ajtóban szorul, vagy nem működik, akkor az biztosan zár hiba. Ebben az esetben a kiszerelt zárat zárszaküzletünkben felújítjuk, az összes kopott ajtózár lamellát kicseréljük. Ez a művelet egy munkanapot vesz igénybe, és fél év szavatossági időt vállalunk a munkánkra. A legtöbb ajtózár lamella cserélhető, felújítható, de ha komolyabb törés történt a szerkezeten belül, azt sajnos nem tudjuk javítani. Ilyenkor jó megoldás venni egy zárat a bontóból, és autózárjavító kollégánk a két zárból csinál egy jól működő zárat. A lényeg az, hogy az eredeti kulcs, aminek a fejében benne van az indításgátló chip, tökéletesen működjön.
Milyen hibás autózár esetében keressenek bennünket?
Csak azokkal a zárakkal foglalkozunk, amelyeknek a működéséhez kulcs is kell!
Minden esetben kiszerelt állapotban hozzák el nekünk a zárat vagy zárakat, kollégáink autószerelést nem vállalnak!
A legtöbb akadozó, nem működő zárat rendbe lehet hozni. A legrosszabb esetben, ha valamilyen komoly alkatrész tört el benne, akkor bontóból kell venni egyet és a kettőből lehet készíteni egy jót.
Gyújtáskapcsoló javítás
A legkomplikáltabb a gyújtáskapcsoló javítása. Mivel az autók gyújtáskapcsolójában használjuk a kulcsot a legtöbbször, így a leghamarabb ez az alkatrész szokott tönkremenni. Ha nem fordul el a kulcs, a kormányzárat sem lehet kioldani, és a kerekek egy irányba tudnak csak haladni.
Típusonként változik, de például az Opelnél a gyújtáskapcsoló körül szokott lenni egy kis gyűrű, ami az immo antenna. Vékony vezeték szokta összekötni a csatlakozókat. Ennek a szerelése közben vigyázni kell, nehogy a vezeték megsérüljön, mert akkor az immot nem lehet kikapcsolni.
A legtöbb akadozó, szoruló gyújtáskapcsolót fel tudjuk újítani. Akkor is érdemes elhozni hozzánk, ha teljesen meghalni látszódik, sok esetben még menthetők. Egy új egység, kb. 30-40-50 ezer forint körül lehet, vagy még több, bizonyára típusfüggő. Ellenben nálunk a javítás költsége 10 és 20 ezer forint között mozog, a hiba nagyságától és a felhasznált alkatrészektől függően változik az ár. Fizetni csak a megjavított, felújított egységért kell! Ha nem sikerül megoldanunk a hibát, akkor nem kell fizetni.
Fél megoldást nem adunk ki a kezünkből, hiszen egy hibásan működő gyújtáskapcsoló emberéleteket követelhet, már belegondolni is szörnyű, ha menet közben a kormányzár beakad, és nem tudjuk kormányozni az autót.
A legtöbb gyújtáskapcsoló hiba a lamella-kopásból adódik. Ha még időben elvisszük egy megfelelő helyre felújíttatni, akkor elkerüljük a súlyosabb törés lehetőségét. Mivel egyre jobban szorul a kulcs, akár behelyezéskor, vagy elfordításkor, a kockázat is egyre nagyobb, hogy valamilyen nagyobb kár fog keletkezni.
Megfelelő megoldás-e a WD-40? Rövid távon jó megoldás, hosszú távon viszont nem. Ez azt jelenti, hogy 5-10 kulcsbehelyezést megkönnyít, hiszen van benne is valamennyi kenőanyag, de nem a megfelelő állagú. A gyújtáskapcsolóban lévő rugóztatott lamelláknak hosszútávon egy speciális kenőzsír, vagy vazelin, a jó megoldás. Ezzel évekig biztosított a megfelelő kenés a zárban.
Ami fontos ezzel kapcsolatban, hogy a kopott lamellát nem helyettesíthetjük semmilyen kenőanyaggal. Minden esetben a csere a jó megoldás ilyenkor.
Csomagtartó-zár felújítás
Az autók csomagtartójának a zárja sok esetben kulcs-behelyezéssel is nyitható/zárható. A központi záras autók esetében nagyon ritkán használjuk a kulcsot, hiszen az autókulcs távirányítója nyitja vagy zárja a csomagtartót is. Van olyan eset, amikor viszont kénytelenek vagyunk kulccsal működtetni, de a zár nem mozdul a kulccsal. Ilyenkor meg lehet próbálni különböző olajozókat a zárba juttatni, hogy legalább egyszer elforduljon. Ha sikerült kinyitni, érdemes kiszerelni és elhozni az üzletünkbe. Autózáras kollégánk teljesen átnézi, és ha szükséges a hibás részt cseréli vagy javítja. Egy ilyen zárfelújítás kevesebb, mint 10 ezer forintba kerül, és működni fog a régi kulccsal tovább. Ha bontóba vennének egy másik zárat, az csak egy másik kulccsal működne, így mindenképpen össze kell majd hangolni őket.